Book Review: Sebenarnya... by Charles Mohan


Sebenarnya... // Charles Morhan //

Basically, buku ini mainly berkenaan dengan kehidupan seorang wartawan or in general kita boleh namakan sebagai dunia kewartawanan. Begitu. Dan sememangnya hal ini diluar jangkaan dan juga jangkauan seorang nyonyalee, sebab dia memang tak tahu dunia wartawan ini seperti apa persisnya.

Tapi itulah, tak bertanya sesat jalan. Tak membaca kurang pengetahuan. Begitu.
Buku ini yang bestnya bila penulis being himself. Makna katanya dia tidak menjadi orang lain dan tidak juga berpura-pura dalam menaikkan watak. Ia lebih kepada pemberitahuan dan cerita tentang pengalaman-pengalaman sepanjang beliau menjadi seorang wartawan di stesen NTV7.

Yang best juga bila dia mengupas lanjut tentang politician yang ada di Malaysia. Mainly Arwah Haji Nik Aziz, Tun Dr. Mahathir, Ds Anwar Ibrahim, Ds Najib, and isteri-isteri mereka. 
So ia adalah merupakan perspektif yang aku kira a bit different dan lebih dekat since mereka adalah antara front people yang kene hadap isu-isu semasa.
Hence, dekat situ kita dapatlah baca sedikit cerita bagaimana seorang menteri itu sebenarnya. 

Not bad. Aku suka. Telus dan tulus. 
Pengalaman yang menarik.
Mungkin just bukan jiwa aku. Tapi aku akan tetap hargai pembacaan aku.

INI ADALAH KNOWLEDGE BAHARU!

-nyonyalee-


* gambar ihsan google *

Comments

Popular Posts